Veelgestelde Vragen

Meeste gestelde vragen over Producten
Heeft u een vraag over een gewonnen product, de status van de levering, de afhandeling, het retour sturen, verkeerde levering of heeft u een andere vraag? Kijk dan bij onze Algemene Voorwaarden onder artikel 6. Hier staan de meeste antwoorden op al uw vragen over producten en de status van producten. Staat het antwoord op uw vraag hier ook niet onder, neem dan contact met ons op.
 
Registratie en Account
 
Waarom registreren?
Wij hebben voor het meebieden op veilingen een aantal persoonlijke gegevens nodig om uw gewonnen veiling af te handelen.
 
Indien u een koopje wilt bestellen dan is registratie niet nodig en dan kunt u doorgaan als gast om uw aankoop af te rekenen.
 
Registratie of inloggen met facebook is altijd het makkelijks en door ons aanbevolen! Indien u op facebook bent ingelogd of een facebook account heeft kunt u binnen een paar seconden succesvol registreren /inloggen en meebieden!
 
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als u uw wachtwoord bent vergeten, dan kunt u hier een nieuw wachtwoord aanvragen en daarna uw wachtwoord aanpassen.

Hoe verander ik mijn accountgegevens?
Log in en ga naar Mijn Account en ga dan door naar Mijn gegevens en adresinformatie. Hier kunt u uw accountgegevens wijzigen.

Hoe kan ik mijn account op Uitbieden verwijderen?
Log in en ga naar Mijn Account en ga dan door naar Mijn gegevens en adresinformatie. Hier kunt u uw account verwijderen.

Ik kom uit België, kan ik ook meedoen?
Uitbieden is actief in Nederland en België. Gebruikers uit België komen automatisch op onze Belgische website en kunnen net als Nederlandse gebruikers meedoen.
 
Het Bied en Koop Proces
 
Hoe kan ik meebieden?
Klik op het arrangement of product waarop u wilt bieden. Vul in het vakje Bied Mee! een rond bedrag in dat u wilt bieden voor de desbetreffende veiling. Deze dient minstens € 1,- en hoogstens €100,- hoger te zijn dan het hoogste bod op dat moment. U kunt op meerdere veilingen tegelijk actief zijn. Pas op! Elk uitgebracht bod wordt gezien als bindend door Uitbieden.
 
Hoe werkt het bieden?
1. Om te kunnen bieden op Uitbieden, dient u eerst een profiel aan te maken op de site: ofwel u Registreert zich.
Registratie of inloggen met facebook is altijd het makkelijks en door ons aanbevolen! Indien u op facebook bent ingelogd of een facebook account heeft kunt u binnen een paar seconden succesvol registreren /inloggen en meebieden!
 
2. Na bevestiging van gebruikersnaam en wachtwoord logt u in op de site. Het bieden kan beginnen door op een veiling te klikken en in het daarbij gegeven vakje uw gewenste bedrag, in hele euro’s, in te vullen. Klik op de button ‘Bied mee’ om uw bod te plaatsen. U kunt op de veilingpagina ook klikken op de +1 om uw bod te plaatsen. Wat de +1 button doet, is het ophogen van uw bod met 1 euro ten opzichte het, op dat moment geldend, hoogste bod. De -1 button verlaagt het bod dat u uit wilt brengen. Als u het door uw gewenste bod in bedrag hebt bereikt, dient u altijd op de ‘Bied Mee’ button te klikken. U bevestigt hiermee uw bod definitief.
3. Als u aan het einde van de veiling de bieder met het hoogst geldende bod bent, bent u de winnaar van de veiling.
4. Er verschijnt op uw scherm een Pop-up-balkje met uw winstbevestiging die u binnen 5 seconden doorstuurt naar de betaalpagina waar u direct uw veiling af kunt rekenen.
5. U rondt de betaling af in ons beveiligde betaal-portal en ontvangt na bevestiging een betaalbewijs. De betaalbewijs bevat een unieke code en referentienummervan de gewonnen veiling en ziet u verschijnen in uw e-mail en op uw account. In de betaalbewijs staan verder de voorwaarden en de wijze van afhandeling van het product of arrangement beschreven.
 
Hoe werkt het ‘Koopje van de Dag’?
Indien u een koopje wilt bestellen dan is registratie niet nodig en dan kunt u doorgaan als gast om uw aankoop af te rekenen.
 
Registratie of inloggen met facebook is altijd het makkelijks en door ons aanbevolen! Indien u op facebook bent ingelogt of een facebook accoutn heeft kunt u binnen een paar seconden succesvol registreeren /inloggen en meebieden!
 
U rondt de betaling af in ons beveiligde betaal-portal en ontvangt na bevestiging een betaalbewijs. De betaalbewijs bevat een unieke code en referentienummer van het koopje en ziet u verschijnen in uw e-mail en op uw account. In de betaalbewijs staan verder de voorwaarden en de wijze van afhandeling van het product of arrangement beschreven.
 
Ik heb betaald en nu?
99% van al onze producten worden automatisch naar het door u opgegeven adres verzonden met de 24urs service van Post NL (op werkdagen voor 16.30h besteld morgen in huis). Voor pakketzendingen geld dat uu ook een Track & Trace code ontvangt via email (en in uw account) waarmee u de status van uw zending kunt volgen. 
 
Bij elke aanbieding op Uitbieden staat altijd de beschikbaarheid en de levertijden vermeld. Mocht een product een langere levertijd hebben dan kunt u dit altijd duidelijk zie op de advertentie en op de betaalpagina..
 
U hoeft dus na het bestellen niet meer te ondernemen tenzij in de voorwaarden van de aanbieding anders staat aangegeven.

Afhandeling
 
Wat is de inhoud van het aangeboden arrangement, dienst of product?
Ieder aangeboden product of arrangement op Uitbieden is anders, daarom dient u altijd de beschrijving en de voorwaarden van de desbetreffende veiling of het Koopje van de Dag goed door te lezen om te zien wat er precies wordt aangeboden.
Het eindbedrag is altijd exclusief € 2,95 of € 5,95 verzendkostenkosten.
Hoe zit met verzendkosten en korting bij het tegelijk afrekenen van meerdere producten?
 
U kunt tot 5 veilingen winnen en onbeperkt koopjes in 1 keer afrekenen in uw winkelwagen.  U ontvangt korting op de verzendkosten op uw totale order bij het tegelijk afrekenen van meerdere veilingen/koopjes. Voor pakketzendingen betaalt u 1 x € 5,95 verzendkosten en over alle extra bijbestelde pakketzendingen betaalt u geen verzendkosten. U ontvangt daarnaast 2 euro korting op elke extra bijbestelde brievenbus zending.

Samenvoegen producten bij verzenden en verzendkosten
Wij proberen altijd zoveel mogelijk producten samen te voegen tot 1 zending om ervoor te zorgen dat al uw aankopen in 1x aankomen. De korting op de verzendkosten  wordt altijd verrekend op de betaalpagina indien u meer dan 1 veiling of koopje samen afrekent.

Vaak is het zo dat meerdere zendingen die op dezelfde dag verstuurd worden op verschillende dagen bezorgd worden. Hierdoor krijgen wij veel vragen met betrekking tot de levering. Wij zijn daarom van mening dat het fijner is voor de klant om de bestelde artikelen tegelijk te ontvangen. Hiermee wordt verwarring over incomplete verzendingen voorkomen. Ook zijn met het samenvoegen van producten voor ons altijd extra kosten verbonden door een toename van gewicht, verpakkingsmaterialen en handelingskosten voor het inpakken en verwerken.

Het kan ijn dat u soms meerdere veilingen of koopjes afzonderlijk afrekent en dat u deze samen in 1 order binnen krijgt. Dit terwijl meerdere malen verzendkosten heeft betaald.

In dat geval dient u een mail te sturen naar administratie@uitbieden.nl onder vermelding van de Referentienummers waar het om gaat. In dat geval vergoeden wij € 1,50 euro extra per samengevoegd brievenbuszending (per order) en voor pakketten is dat € 3,- indien u meer dan 1x verzendkosten betaald heeft en  dit als 1 geleverde zending heeft ontvangen.

Betaalbewijs
Na het voldoen van de betaling ontvangt u een aankoopbewijs in uw betaalbevestigingsmail als PDF. Deze kunt u ook altijd downloaden in uw account onder Betaalde Veilingen of Betaalde Dagaanbiedingen.?”

Ik heb problemen met het downloaden met mijn betaalbewijs, wat nu?
Probeer te allen tijde alle mogelijke opties uit zoals het openen via email en via het account op Uitbieden, check of uw spam filter aanstaat en controleer of u Adobe Reader op uw computer heeft geïnstalleerd. Dit programma is nodig om het bestand met de betaalbewijs te openen en is gratis te downloaden. U kunt ook de Betaalbewijs op een ander computer proberen te openen.

Annulering
 
Annuleren niet mogelijk als:
Annuleren is niet mogelijk op last-minute aanbiedingen of aanbiedingen waarvan de aard van de aanbieding het niet mogelijk maakt deze te annuleren. Annuleren is niet mogelijk op producten/arrangementen die reeds verzonden en administratief verwerkt zijn. Uitbieden behoudt te allen tijde het recht om een annulering op basis van de hierboven genoemde redenen te weigeren.
 
Annuleringsprocedure bij nog niet betaalde veilingen:
Een gewonnen veiling annuleren kan door een email naar sales@Uitbieden.nl te sturen met als onderwerp “Annuleren”. In deze email moet u uw email adres opgeven van uw account op Uitbieden en het veiling- of productnummer van de veiling. Deze kunt u vinden in uw betaalbewijs via Mijn Account/Gewonnen Veilingen/Koopje van de Dag .
Wij veranderen het bedrag in uw account van de door u gewonnen veiling naar het annuleringsbedrag. Het bedrag in de veiling verandert dan in uw account en u ontvangt tevens een bevestigingsmail. U kunt daarna via de site van de door u gewonnen veiling de betaling overmaken, op dezelfde wijze als dat u voor een normale veiling zou doen. Zodra wij uw betaling ontvangen hebben, verzenden wij een annuleringsbevestiging, en is uw veiling daadwerkelijk geannuleerd.
 
Annuleringsprocedure bij reeds betaalde veilingen:
Een gewonnen Veiling of Koopje van de Dag annuleren kan door een email naar sales@Uitbieden.nl te sturen met als onderwerp “Annuleren”. In deze email moet u uw e-mailadres opgeven van uw account op Uitbieden en het veiling- of productnummer van de veiling. Deze kunt u vinden in uw betaalbewijs via Mijn Account.
 
Annulering Producten:
 
Annuleren 14 dagen niet goed geld terug
 
U kunt uw bestelling zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retourneren aan Uitbieden mits: het product compleet en onbeschadigd is, deze (indien mogelijk) in de oorspronkelijke verpakking zit en de zegel van de verpakking niet verbroken is. De verzendatum van uw pakket dient binnen de marge van 14 dagen te liggen. Indien de 14 dagen verstreken zijn, kunt u uw bestelling niet meer annuleren en retourneren.
 
Retourkosten voor het retour sturen binnen 14 dagen naar Uitbieden zijn voor de consument zelf tenzij het hier om een beschadig of niet werkend product gaat. In dat geval vergoedt Uitbieden de door u gemaakte verzendkosten naar Uitbieden met een maximum van € 5,95 voor pakketzendingen en € 3,95 voor brievenbus zendingen.
 
De afhandeling en wijze hiervan staat beschreven in de Voorwaarden van de door u gewonnen Veiling of het Koopje van de dag.
 
Annuleren Product nog niet verzonden
 
Annuleren kan ook kosteloos indien het product nog niet is verzonden. U heeft dus een aankoop gedaan maar deze is nog niet naar u verstuurd. In dat geval kunt u annuleren door te bellen met 0900-6356356 (€ 1,- per gesprek) of te mailen naar administratie@Uitbieden.nl o.v.v. de referentienummer van uw aankoop. Vermeld als onderwerp “ Annuleren” om het proces te bespoedigen. Indien uw product nog niet is verzonden dan kunnen wij uw product kosteloos annuleren en het door u betaalde bedrag terugstorten op uw rekening.
 
Indien het product al in het hersenproces is dan kan deze niet meer kosteloos geannuleerd worden. U kunt dan het product retour sturen via de 14 dagen niet goed geld terug garantie en deze alsnog annuleren.
 
Annuleren niet mogelijk
 
Annuleren is enkel mogelijk in de 2 hierboven genoemde situaties. In alle andere gevallen is annuleren van uw aankoop NIET mogelijk.
 
Hoe zit het garantie en defecte producten?
Op al onze producten is de wettelijke garantieperiode van toepassing. De exacte garantietermijn hangt af van het product dat u koopt.  Dit kan korter zijn dan een jaar maar kan ook 3 jaar zijn afhankelijk van de technische levensduur.  Indien de garantieperiode wordt ten alle tijde aangegeven in de voorwaarden als beschrijving van de betreffende aanbieding.
 
Het repareren van een product duurt gemiddeld 8 tot 14 weken. Uitbieden heeft geen enkele invloed op de reparatietermijn en kan deze niet bespoedigen. Indien van toepassing, zal Uitbieden u doorverwijzen naar een extern reparatiecentrum of fabrikant voor afhandeling.
 
Na een succesvolle reparatie zullen wij het product direct naar het door u opgegeven adres terugsturen. Het is mogelijk dat uw product niet wordt gerepareerd, maar wordt gecrediteerd of vervangen door een ander exemplaar. Op het moment dat het product niet defect blijkt te zijn of buiten garantie valt, kan de fabrikant of het reparatiecentrum kosten in rekening brengen. Deze kosten zullen aan u worden doorbelast, bijvoorbeeld middels een rembours zending. 

Betaling

Voor verdere vragen en toelichting over betalingen op Uitbieden kunt u het beste Artikel 8 van de algemene voorwaarden raadplegen.
 
Wat is de betalingstermijn?
U heeft tot 5 dagen na het winnen van de veiling de tijd om het door u verschuldigde bedrag aan Uitbieden over te maken. Wij adviseren u zo snel mogelijk na het winnen van de veiling de betaling te voldoen. Voor het Koopje van de Dag is dit niet van toepassing omdat u pas iets daadwerkelijk koopt als u de betaling heeft voldaan.

Indien binnen deze periode het bedrag niet aan Uitbieden is overgemaakt en u 5x via email bent aangemaand tot betalen door Uitbieden, zal Uitbieden haar incassoservice inschakelen om het bedrag alsnog te bemachtigen. Boven op het de door u verschuldigde bedrag aan Uitbieden, zullen er ook nog incassokosten in rekening worden gebracht.
 
Wat als ik niet betaal of de betaaltermijn overschrijd?
Indien u niet betaald, zult u 6x een betaalherinnering, waarvan één aanmaning, ontvangen via de email van Uitbieden. De laatste Aanmaning zult u op dag 28 na het winnen van de veiling ontvangen waarna u nog 7 dagen in de gelegenheid wordt gesteld om de betaling te voldoen. Indien dit niet binnen deze periode geschiedt, zal het dossier worden overgedragen naar Graydon Incasso bureau. Het bedrag inclusief administratie of verzendkosten en inclusief wettelijk toegestane incassokosten zal door Graydon op u worden verhaald.
 
Geen win of betaal bevestigingsmail ontvangen, wat moet ik doen?
Het niet ontvangen van een bevestigingsmail zou aan uw spamfilter kunnen liggen. Het zou ook kunnen zijn dat uw mailbox vol is, dat er een storing is bij Uitbieden of dat er een storing is in uw email. U kunt altijd op de site van Uitbieden inloggen en in uw account de gewonnen veiling vinden onder Niet Betaalde Veilingen. Indien dit niet lukt, neemt u dan contact op met Uitbieden.
 
Wat zijn mijn betalingsmogelijkheden op Uitbieden?
Alle betalingen geschieden in onze beveiligde SSL omgeving. Contant betalen is niet mogelijk. Uitbieden biedt de volgende betaalmethoden aan voor haar klanten:



Ik ondervind problemen met betalen via onze opties, wat nu?
Indien het probleem zicht bevindt door het niet goed functioneren van onze betaalpagina, dan dient u met ons contact op te nemen. Ondervindt u zelf problemen met uw browser, internetverbinding of een andere technische oorzaak, dan kunt u via een andere computer de betaling voldoen of aan een kennis of familielid vragen om dit voor u te doen.

Uitbieden heeft in haar betaalmodule ook een optie tot overboeking. U kunt heel simpel via de betaalpagina ofwel via Mijn Account/Gewonnen Veilingen/Koopje van de Dag klikken op de ‘Betaal’ button van de door u gewonnen veiling of het gekochte koopje en daarna de optie tot overboeking selecteren.

Wat kan ik doen als ik vragen of klachten heb?
U kunt als u vragen heeft over een van de diensten, sites of tools van Uitbieden altijd eerst het beste de Algemene Voorwaarden en de Veelgestelde Vragen raadplegen. Indien dit u niet voldoende informatie verschaft kunt u altijd contact met ons opnemen. U dient dan bij het contactformulier bij het kopje “U heeft een” de optie “Vraag” te kiezen.
Indien u klachten over de Aanbieder/Leverancier heeft dient u te alle tijde deze eerst bij de Aanbieder/Leverancier zelf aan te kaarten en er met de Aanbieder/Leverancier proberen uit te komen. Indien u er met de Aanbieder/Leverancier niet uit kunt komen, kunt u zich altijd wenden tot Uitbieden.

Indien uw vraag hier niet te vinden is, kunt u altijd contact opnemen met Uitbieden.
Wij zijn telefonisch ook bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 - 17.00 uur op 0900 - 6356356 ( 1,- per gesprek).


Web Analytics