Veelgestelde Vragen

Meeste gestelde vragen over Producten
Heeft u een vraag over een gewonnen product, de status van de levering, de afhandeling, het retour sturen, verkeerde levering of heeft u een andere vraag? Kijk dan bij onze Algemene Voorwaarden onder artikel 6. Hier staan de meeste antwoorden op al uw vragen over producten en de status van producten. Staat het antwoord op uw vraag hier ook niet onder, neem dan contact met ons op.
 
Registratie en Account
 
Waarom registreren?

 Indien u een koopje of gewone aanbieding wilt bestellen dan is registratie niet nodig en dan kunt u doorgaan als gast om uw aankoop af te rekenen.
 
Registratie of inloggen met facebook is altijd het makkelijks en door ons aanbevolen! Indien u op facebook bent ingelogd of een facebook account heeft kunt u binnen een paar seconden succesvol registreren /inloggen en meebieden!
 
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als u uw wachtwoord bent vergeten, dan kunt u hier een nieuw wachtwoord aanvragen en daarna uw wachtwoord aanpassen.

Hoe verander ik mijn accountgegevens?
Log in en ga naar Mijn Account en ga dan door naar Mijn gegevens en adresinformatie. Hier kunt u uw accountgegevens wijzigen.

Hoe kan ik mijn account op Uitbieden verwijderen?
Log in en ga naar Mijn Account en ga dan door naar Mijn gegevens en adresinformatie. Hier kunt u uw account verwijderen.

Ik kom uit België, kan ik ook meedoen?
Uitbieden is actief in Nederland en België. Gebruikers uit België komen automatisch op onze Belgische website en kunnen net als Nederlandse gebruikers meedoen.
 

Hoe werkt het?

Indien u een koopje of een gewone aanbieding wilt bestellen dan is registratie niet nodig en dan kunt u doorgaan als gast om uw aankoop af te rekenen.
 
Registratie of inloggen met facebook is altijd het makkelijks en door ons aanbevolen! Indien u op facebook bent ingelogd of een facebook account heeft kunt u binnen een paar seconden succesvol registreren /inloggen en meebieden!
 
U kunt ook altijd met uw email de standaard registratieprocedure volgen door op de button “Registreren” te klikken.
 
Na bevestiging van gebruikersnaam en wachtwoord logt u in op de site. 

U kunt onbeperkt koopjes en normale aanbiedingen toevoegen aan uw winkelwagen en deze in 1 keer afrekenen. U ontvangt korting op de verzendkosten op uw totale order bij het tegelijk/samen afrekenen van uw order.
 
Voor uw aankopen die als pakket verzonden worden betaalt u 1 x verzendkosten over uw eerste (hoofd) product of aankoop. 
 
Voor pakketzendingen geldt dat er geen verzendkosten bijkomen over EXTRA toegevoegde product die als pakketzending wordt verzonden. 
 
Voor elke extra toegevoegde veiling of koopje die als brievenbuszending wordt verstuurt, ontvangt u NL € 2,45 korting en BE € 3,45 korting per veiling of koopje op de verzend en handelingskosten per extra veiling of koopje.
 
U rondt de betaling af in ons beveiligde betaal-portal en ontvangt na bevestiging een betaalbewijs. De betaalbewijs bevat een unieke code ofwel  referentienummer van uw aankoop en ziet u verschijnen in uw e-mail en op uw account. In de betaalbewijs staan verder de voorwaarden en de wijze van afhandeling van het product beschreven.

Ik heb betaald en nu?
99% van al onze producten worden automatisch naar het door u opgegeven adres verzonden met de 24urs service van Post NL (op werkdagen voor 16.30h besteld morgen in huis). Voor pakketzendingen geld dat u ook een Track & Trace code ontvangt via email (en in uw account) waarmee u de status van uw zending kunt volgen. 
 
Bij elke aanbieding op Uitieden staat altijd de beschikbaarheid en de levertijden vermeld. Mocht een product een langere levertijd hebben dan kunt u dit altijd duidelijk zie op de advertentie en op de betaalpagina..
 
U hoeft dus na het bestellen niet meer te ondernemen tenzij in de voorwaarden van de aanbieding anders staat aangegeven.
 
Voor verdere toelichting en/of vragen over bieden kunt u Veelgestelde Vragen raadplegen!


Afhandeling
 

Hoe zit met verzendkosten en korting bij het tegelijk afrekenen van meerdere producten?
 
Voor elke extra toegevoegde veiling of koopje die als brievenbuszending wordt verstuurt, ontvangt u NL € 2,45 korting en BE € 3,45 korting per veiling of koopje op de verzend en handelingskosten per extra veiling of koopje.

Samenvoegen producten bij verzenden en verzendkosten

HOE WERKT KORTING VERZEND & HANDELINGSKOSTEN?
 
U kunt onbeperkkoopjes en normale aanbiedingen toevoegen aan uw winkelwagen en deze in 1 keer afrekenen. U ontvangt korting op de verzendkosten op uw totale order bij het tegelijk/samen afrekenen van uw order.
 
Voor uw aankopen die als pakket verzonden worden betaalt u 1 x verzendkosten over uw eerste (hoofd) product of aankoop. 
 
Voor pakketzendingen geldt dat er geen verzendkosten bijkomen over EXTRA toegevoegde product die als pakketzending wordt verzonden. 
 
Voor elke extra toegevoegde veiling of koopje die als brievenbuszending wordt verstuurt, ontvangt u NL € 2,45 korting en BE € 3,45 korting per veiling of koopje op de verzend en handelingskosten per extra veiling of koopje.
 
LET OP! Heeft u alleen brievenbuszendingen in uw winkelwagen en is het totaalbedrag van uw bestelling € 40 of meer, dan wordt uw order automatisch als Verzekerde Pakketzending verzonden met Track and Trace. Hiervoor betaalt u verplicht 2 euro extra verzendkosten. Wilt u dit niet dan dient uw totale bestelling lager te zijn dan € 40,-.

Betaalbewijs
Na het voldoen van de betaling ontvangt u een aankoopbewijs in uw betaalbevestigingsmail als PDF. Deze kunt u ook altijd downloaden in uw account onder Betaalde Aanbiedingen of Betaalde Dagaanbiedingen.?”

Ik heb problemen met het downloaden met mijn betaalbewijs, wat nu?
Probeer te allen tijde alle mogelijke opties uit zoals het openen via email en via het account op Uitbieden, check of uw spam filter aanstaat en controleer of u Adobe Reader op uw computer heeft geïnstalleerd. Dit programma is nodig om het bestand met de betaalbewijs te openen en is gratis te downloaden. U kunt ook de Betaalbewijs op een ander computer proberen te openen.

Annulering

Annulering Producten:
 
Annuleren 14 dagen niet goed geld terug
 
U kunt uw bestelling zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retourneren aan Uitbieden mits: het product compleet en onbeschadigd is, deze (indien mogelijk) in de oorspronkelijke verpakking zit en de zegel van de verpakking niet verbroken is. De verzendatum van uw pakket dient binnen de marge van 14 dagen te liggen. Indien de 14 dagen verstreken zijn, kunt u uw bestelling niet meer annuleren en retourneren.
 
Gratis retourneren: U kunt vanuit Nederland en België alle aankopen gratis retour sturen binnen onze 14 dagen niet goed geld teruggarantie. Voor het retourneren vanuit België betalt u enkel voor het retoursturen van pakketzendingen het bedrag van 3 euro. Wilt u iets terugsturen? Dn vindt u de werkwijzen en retourformulier in uw account onder betaalde Dagaanbiedingen of betaalde Veilingen
 
Annuleren Product nog niet verzonden
 
Annuleren kan ook kosteloos indien het product nog niet is verzonden. U heeft dus een aankoop gedaan maar deze is nog niet naar u verstuurd. In dat geval kunt u annuleren door te te mailen naar administratie@Uitbieden.nl o.v.v. de referentienummer van uw aankoop. Vermeld als onderwerp “ Annuleren” om het proces te bespoedigen. Indien uw product nog niet is verzonden dan kunnen wij uw product kosteloos annuleren en het door u betaalde bedrag terugstorten op uw rekening.
 
Indien het product al in het hersenproces is dan kan deze niet meer kosteloos geannuleerd worden. U kunt dan het product retour sturen via de 14 dagen niet goed geld terug garantie en deze alsnog annuleren.
 
Hoe zit het garantie en defecte producten?
Op al onze producten is de wettelijke garantieperiode van toepassing. De exacte garantietermijn hangt af van het product dat u koopt.  Dit kan korter zijn dan een jaar maar kan ook 3 jaar zijn afhankelijk van de technische levensduur.  Indien de garantieperiode wordt ten alle tijde aangegeven in de voorwaarden als beschrijving van de betreffende aanbieding.
 
Het repareren van een product duurt gemiddeld 8 tot 14 weken. Uitbieden heeft geen enkele invloed op de reparatietermijn en kan deze niet bespoedigen. Indien van toepassing, zal Uitbieden u doorverwijzen naar een extern reparatiecentrum of fabrikant voor afhandeling.
 
Na een succesvolle reparatie zullen wij het product direct naar het door u opgegeven adres terugsturen. Het is mogelijk dat uw product niet wordt gerepareerd, maar wordt gecrediteerd of vervangen door een ander exemplaar. Op het moment dat het product niet defect blijkt te zijn of buiten garantie valt, kan de fabrikant of het reparatiecentrum kosten in rekening brengen. Deze kosten zullen aan u worden doorbelast, bijvoorbeeld middels een rembours zending. 

Betaling

Voor verdere vragen en toelichting over betalingen op Uitbieden kunt u het beste Artikel 8 van de algemene voorwaarden raadplegen.
 
Geen win of betaal bevestigingsmail ontvangen, wat moet ik doen?
Het niet ontvangen van een bevestigingsmail zou aan uw spamfilter kunnen liggen. Het zou ook kunnen zijn dat uw mailbox vol is, dat er een storing is bij Uitbieden of dat er een storing is in uw email. Indien dit niet lukt, neemt u dan contact op met Uitbieden.
 
Ik ondervind problemen met betalen via onze opties, wat nu?
Indien het probleem zicht bevindt door het niet goed functioneren van onze betaalpagina, dan dient u met ons contact op te nemen. Ondervindt u zelf problemen met uw browser, internetverbinding of een andere technische oorzaak, dan kunt u via een andere computer de betaling voldoen of aan een kennis of familielid vragen om dit voor u te doen.

Uitbieden heeft in haar betaalmodule ook een optie tot overboeking. U kunt heel simpel via de betaalpagina ofwel via Mijn Account/Gewonnen Veilingen/Koopje van de Dag klikken op de ‘Betaal’ button van de door u gewonnen veiling of het gekochte koopje en daarna de optie tot overboeking selecteren.

Wat kan ik doen als ik vragen of klachten heb?

Indien uw vraag hier niet te vinden is, kunt u altijd contact opnemen met Uitbieden.
Wij zijn telefonisch ook bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 - 17.00 uur op  +31 20 737 0897.


Web Analytics